Terveysvastaanotto.fi

Tutkittua tietoa terveydestä biokemian, fysiologian ja mikrobiologian näkökulmista

KOTIKONSTIT SYYSFLUNSSAN TORJUMISEEN – HALUATKO TORJUA FLUNSSAA KOTIKONSTEIN – saat listan!

MITEN VOIT VASTUSTAA FLUNSSAA?

Kuulutko siihen ryhmään, että saat melko varmasti flunssan syksyllä? Haluat varmasti välttää turhaa lääkärissä käyntiä ja tehdä jotain asian hyväksi kotona. Blogin lopussa on lista, jonka avulla voit suunnistaa kohti tervettä syksyä ja talvea.

Eräät tilat altistavat infektioille. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja muun muassa raudanpuute altistavat infektiokierteelle. Voit kuunnella lisää raudanpuutteesta tästä: https://www.terveysvastaanotto.fi/podcast/

SUURIN OSA SUOMALAISISTA EI SYÖ RIITTÄVÄSTI, ETENKÄÄN VÄRIKÄSTÄ

Monet terveysongelmista kärsivistä ei syö riittävästi ravintorikasta ruokaa eli hän kärsii nk. aliravitsemustilasta. Aliravitsemustila johtaa ennenpitkään johonkin sairauteen. Aliravitsemustila alentaa vastustuskykyä, jonka vuoksi riittävästä syömisestä on hyvä huolehtia.

3 SYYTÄ, MIKSI JUURI NYT ON PARAS HETKI PITÄÄ ITSESTÄÄN HUOLTA

–       Pimeä vuodenaika on monelle raskas vuodenaika –valmistaudu siihen, ja tee siitä hyvä! 

–       Pimeänä vuodenaikana auringon ja näin myös D-vitamiinin saanti heikkenee – huolehdi, että saat vastustuskykyä lisäävää D-vitamiinia riittävästi

–       Päätä, että vireystasosi pysyy samana tai lähes samana alla olevien vinkkien avulla.

NÄIN TORJUT FLUNSSAA – lista asioista, joiden avulla voit vastustaa sairasta syksyä

–       Nuku riittävästi

–       Pese kädet aina ennen ateriaa

–       Syö värikkäästi + vähintään 4 ateriaa päivässä (liian moni syö vähemmän)

–       Syö D-vitamiinia vähintään 50 ug/ vrk talviaikaan (voit mitata verikokeella, saatko tuosta määrästä riittävästi D-vitamiinia)

–       Ota illalla maitohappobakteereita (ota flunssakautena vahvempaa tuotetta)

–       Ota flunssan ensioireisiin C-vitamiinia (500 – 1000 mg) ja sinkkiä (25-30 g)

–       Echinaforce (tipat tai kapselit)

–       Valkosipuli (kapselit ovat tehokkaampia, mutta tuore valkosipulikin hyvä)

–       Kamomillatee

–       Inkivääri / inkiväärijuoma (laita kiehuvaan veteen pilkottua, tuoretta inkivääriä)

–       Sitruuna (älä laita tulikuumaan veteen)

–       Hunaja (älä laita tulikuumaan veteen)

–       Mustaherukkamehu

–       Vihreätee

–       Kurkuma (jauheena / tuoreena / kapselina)

Tervettä ja luontorikasta syksyä Sinulle!

Haluatko kertoa oman flunssanestovinkkisi? Kirjoita alle! 

Blogini liittyy aina tavalla tai toisella terveyteen ja hyvään elämään. Jos haluat antaa palautetta tai aihe-ehdotuksia, tee se tästä info@terveysvastaanotto.fi

Haluatko lisätietoa ja materiaaleja liittyen kokonaisvaltaiseen terveyteen?

Liittymällä Terveysvastaanoton sähköpostilistalle saat suoraan sähköpostiisi arvokasta tietoa terveydestä. Voit halutessasi poistua listalta milloin vain.

Kiitos, olet liittynyt sähköpostilistalle!